
V minulom príspevku sme sa venovali modelu Airbus A310, ktorý sa dnes už nevyrába - celkovo bolo vyrobených len 255 lietadiel tohto typu. Spomenuli sme, že tristodesiatka sa na našom letisku vyskytovala veľmi zriedkavo. Jedným z tých, ktoré sa ukázali na našom letisku, bol aj Airbus A310 s portugalskou poznávacou značkou CS-TGU. Toto lietadlo bolo zošrotované na španielskom letisku Beja.
Pri „listovaní“ v mojom archíve som náhodou natrafil na ďalšie lietadlo A310, ktoré to už tiež „má za sebou“ a bolo zošrotované. Išlo o lietadlo A310-304 s portugalskou poznávacou značkou CS-TEI, ktoré nás navštívilo na jeseň v roku 2010. Lietadlo dostalo meno Fernão de Magalhães, a to po portugalskom moreplavcovi, ktorý sa preslávil tým, že ako prvý oboplával celý svet (aj keď on sám sa konca výpravy nedožil).
Prvý let absolvovalo toto lietadlo 2. 7. 1989, a to s francúzskou testovacou značkou F-WWCO. Prvým používateľom lietadla bola spoločnosť TAP Air Portugal, nasledoval Oman Air, potom lízingová spoločnosť HiFly, ktorá poskytuje tzv. wet leasing – čosi ako mokrý lízing – teda všetky služby spojené s používaním lietadla (vrátane posádky, údržby atď). Ďalším používateľom bola, na lízing od HiFly, spoločnosť Pacific Flier. Po skončení lízingu bolo lietadlo uskladnené na letisku Victorville v južnej Kalifornii, kde bolo v roku 2013 ekologickým spôsobom zošrotované.
Mimochodom, na tomto letisku uskladnila americká pobočka nemeckého koncernu Volkswagen 21000 vozidiel, ktoré musela od vlastníkov spätne odkúpiť po tom, čo sa v roku 2015 prevalil jej škandál s falšovaním údajov o emisii motorov .
Text a foto R. Mlýnek
Nedávno pridané

