Tí, ktorí na webe sledujú novinky v oblasti vojenského letectva, už možno zaregistrovali informáciu, že nemecké vzdušné sily – Luftwaffe – vyradia ku koncu tohto roku zo svojho stavu transportné lietadlá C-160 Transall. Stane sa tak po viac než polstoročí od zaradenia týchto lietadiel do služby.
Taktické transportné lietadlo C-160 bolo vyvíjané ako náhrada za už zastaraný typ Nord Noratlas a to v rámci spolupráce Nemecka a Francúzska, ktoré v roku 1959 založili alianciu Transporter Allianz (Transall). Prvý vzlet lietadla Transall sa uskutočnil 25. februára 1963. So sériovou výrobou sa v oboch krajinách začalo v roku 1965, prvé sériové stroje boli dodané v roku 1967. Lietadlá nemeckej produkcie sú označené doplnkovým písmenom D.
V Nemecku bolo vyrobených celkovo 110 lietadiel. Lietadlo C-160D Transall má rozpätie krídel 40 m, dĺžku 32,4 m a výšku 12,36 m. Maximálna vzletová hmotnosť je 49 150 kg. Na pohon lietadla slúžia dva turbovrtuľové motory Rolls-Royce Tyne s výkonom po 4 550 kW poháňajúce štvorlistové vrtule. Cestovná rýchlosť lietadla je 455 km/h. Hlavný podvozok má na každej strane dve podvozkové nohy, na každej sú dve nízkotlakové pneumatiky - to lietadlu umožňuje pristávať aj na nespevnených plochách. V zadnej časti trupu je sklopná rampa, ktorá slúži na nakladanie tovaru a počas letu je z nej (sklopenej) možné zhadzovať z lietadla náklad. S nákladom 14 ton má lietadlo dolet okolo 1 200 km, s nákladom 5 ton až 3 800 km.
Lietadlo môže prepravovať až 68 plne vyzbrojených parašutistov. V rokoch 1986 až 1992 boli nemecké lietadlá Transall podrobené modernizačnému programu, v rámci ktorého dostali moderné prístrojové vybavenie a zariadenia na aktívnu a pasívnu ochranu lietadla. Transall pristál na našom letisku minimálne dva razy. Na snímke je Transall C-160D s trupovým číslom 50+85, ktorý sa u nás zastavil v júli 2009. Toto lietadlo dnes slúži ako tzv. Gate Guard, čiže ako (symbolický) strážca brány na nemeckej leteckej základni Hohn.